Gebruiksadvies spier- en gewrichtscrème

by in Gebruiksinstructies december 21, 2019

Gebruiksadvies spier- en gewrichtscrème

Inhoud

Hoe pas je de spier en gewrichtscrème toe?

Voordat je de crème gaat aanbrengen bij een specifieke spier, gewricht of een sportblessure, adviseren we om eerst het onderstaande stuk door te nemen. Voor de beste resultaten zijn deze van noodzakelijk belang.

Gebruiksadvies bij verzorging van je spieren en gewrichten

Je spieren en gewrichten worden zwaar belast bij een beroep of werk waarbij je je schouders, armen, polsen, nek etc. continue belast (vaak in de zelfde houding).  Denk hierbij aan tandartsen, fysiotherapeuten, kantoormedewerkers, kappers, advocaten, boekhouders, bedrijfseigenaren etc.

Elke dag naar de masseur om deze zwaar belaste spieren te verwennen is niet te doen. Maar je spieren en gewrichten hebben die verzorging elke dag weer nodig. Dit is mogelijk met onze natuurlijke crème. Hoe je dat doet lees je verderop.

Adviezen voor de magische verzorging

Bij belaste spieren tijdens je werk of beroep:
2 – 3 keer per dag

  1. Voor je werk

  2. Tijdens je werk

  3. Nadat je klaar bent met werken

Bij gevoelige spieren:
4 keer per dag

  1. Voor je werk
  2. Een uur na het aanbrengen
  3. 3-4 uur na de tweede toepassing
  4. Nadat je klaar bent met het werken/voor het slapen gaan
    Na de eerste paar dagen kan je dit afbouwen naar 2-3 keer per dag. Uiteraard afhankelijk van de behoefte.

Gebruiksadvies bij sport en sportblessures

Een sportblessure kan acuut/plotseling ontstaan tijdens een wedstrijd of een training of juist door een overbelasting. Bij een acute blessure hebben velen het vaak over dat het opeens erin schoot of bijvoorbeeld dat je door je enkel gaat.

Bij een overbelasting slijpt de blessure met de tijd erin, zonder dat je precies weet hoe het is ontstaan.

Zowel bij acuut ontstane blessures als na een overbelasting kan je onze natuurlijke crème gebruiken voor een sneller herstel. Je hoeft uiteraard niet te wachten totdat je een blessure hebt ontwikkeld. Na elke wedstrijd of training kan je de crème gebruiken. Dit zorgt ervoor dat je spieren de mogelijkheid krijgen om optimaal te kunnen herstellen, voordat ze nogmaals worden belast.

Adviezen bij sport en sportblessures

Voordat een blessure ontstaat ter verzorging:
2 – 3 keer per dag

Rustdagen

  1. Ochtend
  2. Middag
  3. Avond

Op wedstrijd -en trainingsdagen

  1. Voor de training
  2. Na de training
  3. Voor het slapen gaan
    Ook mogelijk om tijdens je wedstrijd of training te gebruiken als dat nodig is

Bij herstel na sportblessure:
4 keer per dag

Op het begin, de eerste 3-5 dagen, adviseren we de crème intensiever (4 maal per dag) te gebruiken.

  1. In de ochtend (of middag)
  2. Een uur na de eerste keer
    1. BELANGRIJKSTE punt! NIET overslaan! Een uur direct na de eerste toepassing in zulke situaties is enorm belangrijk voor het resultaat!
  3. 3-4 uur na de tweede keer
  4. Voor het slapen gaan
    Hierna, na de eerste 3-5 dagen, kan je de crème minder vaak per dag gaan gebruiken. Dit is uiteraard afhankelijk van je behoefte en situatie.

Praktische tips voor het gebruik

Smeer de crème licht masserend in totdat het helemaal is ingetrokken. Je merkt dat het wat droger wordt wanneer het helemaal is geabsorbeerd.

  • Niet je hele hand gebruiken tijdens het insmeren. Hierdoor neemt je insmerende hand te veel op. Gebruik je vingertoppen.
  • Grotere oppervlakten zoals rug, kuit, bovenbeen etc.: Met 2 vingers insmeren (wijs- en middelvinger)
  • Kleinere oppervlakten zoals enkel, voet, achillespees, vingers en tenen: Met 1 vinger(wijs of middelvinger)

Leave a Reply

    Cart